Monet ir jo mūza

Visiems puikiai žinomos Monet vandens lelijos, šieno kupetos ir Prancūzijos peizažai, bet tuzinai portretų, kuriuose garsusis dailininkas nutapė savo mūzą, Camille Doncieux, dažniausiai lieka nuošalyje. Visgi, Camille menininko gyvenime buvo labai svarbus žmogus – ne tik jo mūza, bet ir mylimoji, žmona ir dviejų vaikų motina.

Oscar-Claude Monet gimė 1840 metų lapkričio 14 d. Paryžiuje, antros kartos paryžiečių šeimoje. Vaikystėje garsėjo mokytojų ir draugų karikatūromis išmargintais sąsiuviniais. Claude motina visada palaikė jaunojo menininko dvasią, bet tėvas norėjo, kad sūnus perimtų šeimos verslą – maisto produktų krautuvę.

Eugene Boudin, puikus peizažistas ir vienas Monet mokytojų, supažindino dailininką su plenerine tapyba, kuria jis vėliau ir išgarsėjo. Nors būdamas gyvas Monet ir susilaukė šiokio tokio pripažinimo, finansiniai reikalai buvo prasti – dailininkas gyveno skurde, kol 1926 metų gruodžio 5 d. mirė savo namuose Giverny kaimelyje.

 Camille Monet su sūnumi dailininko sode

Camille-Léonie Doncieux, pirmoji Monet žmona, gimė 1847 metų sausio 15 d. Lione. Camille pozavo ne tik Monet, bet ir kitiems dailininkams, pavyzdžiui, Renoir ir Manet. Monet ir Camille susituokė 1870 metų birželio 28 d. Paryžiuje praėjus porai metų po pirmagimio Jean gimimo. Laukdamasi antro sūnaus, Michel, Camille susirgo. Nors pora turėjo finansinių sunkumų, Monet visas savo pajamas skyrė žmonos gydymui. Nepaisant to, Camille mirė 1879 metų rugsėjo 5 d. būdama vos 32-ejų, netrukus po antrojo sūnaus gimimo.

Monet garsus peizažistas, tačiau prieš pradėdamas impresionisto karjerą, yra nutapęs daugybę portretų ir paveikslų su žmonėmis. Paveiksle „Moteris žalia suknele“ vaizduojama 19 metų Camille. Paveikslas buvo nutapytas specialiai Paryžiaus Salonui. Paveikslas sulaukė gerų kritikų įvertinimų ir atnešė gerų pajamų. Jis buvo parduotas už 800 frankų – labai didelę sumą už nežinomo dailininko darbą.

Camille (moteris žalia suknele)

Camille mirus, Monet vedė antrą kartą. Kalbama, kad antroji žmona, Alice Hoschedé, buvo tokia pavydi, jog sunaikino visas Camille fotografijas. Manoma, kad išliko tik viena nuotrauka, todėl Camille atvaizdas liko tik Monet paveiksluose. Pirmoji žmona yra dažniausia dailininko paveikslų figūra. Monet tapė Camille nuo 1865-ūjų iki jos mirties 1879 metais.

Camille mirties patale

„Camille mirties patale“ yra paskutinis paveikslas, kurį Monet spėjo nutapyti prieš žmonai mirštant. Daug kas šį portretą lygina su dailininko peizažais. Tam tikra prasme, Camille buvo Monet peizažas.

Praėjus porai metų po žmonos mirties, Monet rašė draugui:

”... beveik mechaniškai stebėdamas, kaip mirtis keičia jos sustingusio veido spalvą nuo mėlynos ir gelsvos iki pilkos, nenoromis ir nesąmoningai ėmiau tapyti.“