Žiemos peizažų TOP 8, kurie padės pajusti šventinę nuotaiką

Šventės artėja, ir ta proga sukūrėme žiemos paveikslų dešimtuką, tapytų modernaus ir šiuolaikinio laikmečio tapytojų. Nors šiais laikais, įamžinti žiemą paveiksle nėra kažkas ypatingo, tačiau senovėje tai nebuvo itin tapoma tematika. Dažniausiai, žiema būdavo kaip antras planas įamžinti žiemą vykstančius religinius ir istorinius įvykius. Žiemos tapymas pagrindine tema paveiksluose trunka jau keletą šimtmečių ir pasiekė savo viršūnę su impresionizmu.

Žiema vakarietiškoje dailėje atsirado tik XV amžiuje. Pirmu tikru žiemišku paveikslu yra laikomas Pieter Bruegel the Elder “The Hunters in the Snow”, nutapytas 1565 m. (menininkas tapė paveikslų serija, kurioje vaizdavo visus 12 mėnesių).

Šiaurietiško renesanso metu, žiema, kaip ir kiti peizažai buvo pradėti tapyti didžiųjų menininkų, nes prasidėjus protestantizmui buvo uždrausta tapyti religine tematika protestantiškose šalyse. Peizažų tapymas išplito ir pasiekė kitas Europos šalis. Taip žiemos peizažas, kaip ir kiti peizažo tipai, tapo įprasta ir pripažinta tema vizualiajame mene.

Vėliau, romantizmo laikotarpyje žiemos tematika išsikerojo dailėje. Tuometiniai peizažistai rinkdavosi tapyti žiemą, dėl jos melancholiškumo bei šalto romantiškumo jausmo. Tačiau, labiausiai žiema buvo tapoma impresionizmo laikotarpiu. Impresionistai tapydavo lauke, juos domino kasdienis gyvenimas, gyva dienos šviesa. Jie rasdavo grožį šviesoje - tapydami lauke, besikeičiančiame dienos apšvietime, kuris pakeisdavo tiek patį objektą, tiek ir peizažą. Camille Pissarro, Claude Monet, ir Alfred Sisley nutapė itin daug žiemos paveikslų, besinaudodami effets de neige (sniego poveikis) metodu, kai pats sniegas, jo kritimas, tekstūra, nurodo dailininkui, kaip tapyti paveikslą. Claude Monet yra sukūręs virš 140 žiemos paveikslų.

Žiemos paveikslai gali žiūrovui perteikti ramybę ir taiką, arba gali sukelti nerimą keliantį pojūtį, kai egzistencijos silpnumas atrodo atsispindi apleistame žiemos peizaže. Toliau mes apžvelgsime dešimt žiemos kūrinių  ir pamatysime, kaip ši tema yra sprendžiama moderniame ir šiuolaikiniame mene.

Katsushika Hokusai - Cranes on Branch of Snow-covered Pine, apie 1820.

Japonų menininkas Hokusai sukūrė šį žiemos grafikos darbą, sutelkiant dėmesį į subtilią pusiausvyrą tarp gervių ir baltumo - snieguotų pušų šakų.

Pierre-Auguste Renoir - Skaters in the Bois de Boulogne,1868.

Vienas iš pirmaujančių impresionizmo menininkų, Renoir tapė jį supantį pasaulį. Šiame paveiksle jis savo tapymo objektu pasirinko čiuožimą ant ledo - vieną mėgstamiausių to meto parižiečių laisvalaikio praleidimo būdų žiemos laikotarpiu. Kurį jis nuostabiai perkėlė į įmantrią ir ryškią kraštovaizdžio tapybą.

Claude Monet – Boulevard Saint Denis, 1875.

Produktyviausias impresionizmo tapytojas, Monet, dažnai tapydavo serijomis, tapydamas tą patį objektą ar peizažą kitokioje šviesoje. Šiame paveiksle jis atskleidžia šviesos efektą mieste žiemos metu.

Paul Gauguin – Winter Landscape, 1879.

Nors Gauguin yra geriau žinomas kaip postimpresionizmo dailininkas, šiame paveiksle vis dar išlikęs impresionizmas.

Vincent van Gogh – Landscape with Snow, 1888.

Šis paveikslas laikomas pirmuoju paveikslu, kurį Van Goghas nutapė Arlyje, būdamas 35 metų. Tarp 1882 ir 1889 metų jis sukūrė daugiau nei dešimt šio regiono žiemos peizažų akvarele bei aliejumi.

Edvard Munch – New Snow in the Avenue, 1906

Įkvėptas XIX a. simbolizmo, Edvardas Munchas yra žinomas savo vizualiniais psichologinių būsenų perteikimais. Šiame paveiksle jis panaudoja savo linijinį stilių bei spalvų paletę, tam, kad būtų galima sukurti užuominą suteikiantį žiemos vaizdą.

Wassily Kandinsky – Winter Landscape, 1911.

Kandinsky, žinomas kaip pirmas nutapęs abstraktų paveikslą, savo kūrybos laikotarpiu keitė stilius. Jo tapymo teorija, kurioje sakoma, kad tik per abstrakciją menas gali pasiekti gilią ir transcendentinę išraišką. Šiame peizaže vis dar matomas objektyvusis pasaulis, tačiau spalvų parinkimas jau nurodo, kad netrukus dailininkas pereis link abstrakcionizmo.

Franz Marc – Hocken im Schnee, 1911.

Franz Marc buvo vokiečių ekspresionizmo narys. Jis buvo vienas iš "Der Blaue Reiter" žurnalo įkūrėjų, kuriame jis bendradarbiavo su Kandinsky. Marc stiliui būdinga pirminių spalvų naudojimas ir supaprastintas daiktų ir gyvūnų vaizdavimas, kaip matyti ir šiame paveiksle.