Nuo ko saugoti meno kūrinį?

Žmonės, įsigyjantys meno kūrinius paprastai žino, kur juos dės - kabins ant sienos, ar saugos saugykloje.
Patarsime grynai iš praktinės pusės kur geriausia kabinti paveikslą, kad jį kuo mažiau veiktų išoriniai faktoriai ir jis greitai nepasentų arba neišbluktų.
Yra keletas dalykų į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį:

1. Įprastinė vieta paveikslui - kabėti ant sienos. Kai kurios vietos nėra labai tinkamos, jeigu norite išsaugoti meno kūrinį daug metų. Svarbiausi yra keli faktoriai - tai drėgmė ir tiesioginiai saulės spinduliai. Jų abiejų reikėtų vengti. Žinoma, tinkamu kabliuku ar tvirtu vinimi sienoje taip pat reikėtų pasirūpinti, kad paveikslas fiziškai nenukristų. 

2. Karštis ir purvas - jeigu paveikslas yra nuolat veikiamas šilumos, laikui bėgant paveikslo dažai perdžiūva ir senėjimo procesas paspartėja. Taip pat kylanti šiluma su savimi atneša nemažai dulkių, kurios prilimpa prie paveikslo. Kai kuriais atvejais šiluma gali suminkštinti paveikslo paviršių (pavyzdžiui, jei padengta laku), tuomet prie jo ypatingai limpa dulkės. Jeigu meno kūrinys vertingas, nepatartina jo kabinti virš židinio, ypatingai jeigu jis nėra lakuotas, nes tokiu atveju dulkės ir karštis laikui bėgant jį patamsins.

3. Vanduo - nors vienus meno kūrinius jis veikia mažiau, pavyzdžiui, aliejinius paveikslus, o kitus daugiau, pavyzdžiui, akvarelės kūrinius, ilgainiui vanduo neduoda nieko gero nei vienam paveikslui. Drėgmė susilpnina dažų sluoksnio sukibimą su drobe ir ilgainiui dažai tiesiog pradeda byrėti, nekalbant apie tai, kad atsiranda pelėsiai, kurie gali paveikti ir meno kūrinio spalvų gamą.

4. Oro drėgmė - labai aukštas arba žemas oro drėgnumas, o taip pat ir labai staigi jo kaita nėra labai gerai paveikslams. Mažas drėgnumas mažina cheminius dažų pokyčius, bet dažai darosi trapūs ir jautrūs mechaniniam pažeidimui. Didesnė drėgmė mažina trapumą, bet jos dėka ilgainiui ant paveikslų atsiranda biologinių organizmų žymės - juodi taškai, kurie dažnai matomi ant drobių, ypač jei tapyta buvo akrilu. Greiti drėgmės pokyčiai ypatingai blogai ant senų medinių porėmių aptemptiems paveikslams - jie ir taip turi tendenciją išsigaubti pagal drobę.

5. Šviesa - taisyklė numeris vienas yra ta, kad reikėtų vengti tiesioginių saulės spindulių. Ultravioletinė šviesa turi tendenciją išblukinti meno kūrinį - priklausomai nuo naudojamos technikos tai gali užtrukti ir dešimtmečius, o kartais gali užtekti ir mėnesio saulėje, kad tapybos darbas pabluktų arba susigadintų jo spalvų balansas.